Sidor

måndag 17 augusti 2015

201508 Vadtatueringar

Oj vad många det var som var inne och läste. Åh jag som inte skrev om något speciellt, hoppas ingen hade några förväntningar jag är ju lite ringrostig måste jag säga.

Har som många andras funderat på IKEA-mordet. Vilket namn förresten på denna tragiska händelse.
Det har upprört många och även mig. Men en sak jag blir mest konfunderad över är om detta hade fått samma utrymme i media om
Svensk som knivhögg somalier?
Somalier knivhögg somalier?
Engelsman som knivhögg fransman?
Svensk som knivhögg svensk?
Norrman som knivhögg svensk?
Snickare som knivhögg takläggare?
Osv i all oändlighet...

Det har skett i bestialiskt mord oavsett vem som har utfört det!!! Det måste väl ändå vara nummer ett i diskussionerna och inte vilket land personen kommer ifrån?
Det är inte okej på något vis. Punkt!

Över till något helt annat...

Känner att det är lika bra att jag river av ämnet med killar och vadtatueringar.
Detta fenomen har jag sett vid ett flertal tillfällen och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag förstår att man gillar sin tatuering och vill visa upp den.
Men när det ligger snö på backen så kommer det EN person i shorts och vinterkängor. Utan att veta så vet jag ändå att han har en tatuering på vaden. Flinar vänder mig om och kollar, jajamän visst har
han det. Har lätt sett 10 pers med shorts under vintern och alla har vadtatueringar, har jag missat något? Berättade detta för min sambo och veckan efter var vi i affären, det var smällkallt ute. Kommer en kille i shorts, sa till Mika kolla hans vad jag sätter 1000 spänn på att han har en på vaden. Nä jag behövde inte betala :) Varför? Men i veckan tror jag det tog priset, nu är det ju en del som går i shorts så jag tänker inte så mycket på om de är tatuerade på sina ben eller inte och skiter egen,igen i vilket. Men när det kommer en kille i långbyxor och har vikt upp bara det ena byxbenet börjar jag ana ugglor i mossen. Ja men eller hur?!? Varför?
Sluta, det är muppigt på riktigt!
Fler som lagt märke till detta? Allvarligt, det måste det vara, eller också kommer ni också, lägga märke till detta när det blir kallt ute :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar