Sidor

onsdag 17 oktober 2012

Spindlar 20121017





Jag gillar verkligen inte kryp (som jag skrivit om i ett tidigare inlägg). Jag tror ju inte att de ska skada mig, eller tror jag det?
I vilket fall som helst, spindlar jag tycker de är riktigt obehagliga.
Igår när jag var på toa, sitter med brallorna nere (som sig bör när man är på toa), känner jag att det killar till lite på låret. Precis, en spindel!!! En sån där med liten kropp och jäkligt långa ben. Panik = ILLVRÅL! Men är inte det till att testa om man har starkt hjärta eller inte. Åh ryser bara jag tänker på det. Här om dagen när jag var ute på altanen såg jag att något rörde sig, spindeln från helvetet. Alltså den var för stor för att jag ville trampa ihjäl den. Näää... det är ingen fiskarhistoria den var banne mig stor på riktigt. Googlade och fick fram till att det var en stor husspindel.
Husspindel? Nä men hör på ordet bara, ska spindlar verkligen vara inne? Nä de ska vara ute i skogen.
I mitt googlande fick jag fram en och annan uppgift om spindlar. Visste ni att det finns spindlar i Sverige som bits och att det känns som ett getingstick? Eller att det finns spindlar i vårt land som bits och lämnar ett svart märke efter sig? Det visste inte jag, men nu vet jag och även DU! Så de är inte så fromma som alla säger. Dessutom gillar jag inte de "runda spindlarna". De som har ben precis runt om, man vet inte vad som är fram eller bak. Åt vilket håll tar den vägen när den spindlar iväg? Nä de är oberäkneliga de där krypen och jag gillar dem inte. Åh Kärrspindeln, har ni sett den? Eller de där fästningsspindlarna i Karlsborg?


Ett år var jag och en kompis på den Grekiska ön Poros. På vår balkong fanns det en väldigt fin blomlåda och i den hade en stor spindel parkerat sig. Den var stor på riktigt. Knallgrön, kroppen var större än en femkrona och den såg alldeles hård ut som en skalbagge och benen påminde om en krabbas. Fick ta dit vaktmästaren, han ryggade tillbaka när han såg den. Han sa att det var en slags bergsspindel och att den var ofarlig, men han ville inte plocka bort den. Jag vet i 17 om det var hela sanningen. Saken är den, att vi hade ingen AC på rummet och det hade varit jäkligt gött att ha balkongdörren öppen på natten. Näää... det var ingen som vistades ute på den balkongen mer den semestern.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar