Sidor

fredag 30 november 2012

Scrapbooking Julkort 2012-11-30




 November... min uppfattning är att de flesta inte tycker om november, för att det är så mörkt. Jag har inga problem med november. Skulle jag ha haft det så skulle det väl inte så mycket att göra åt det i alla fall är jag rädd för. Men november går så himla fort, visst känner man av mörkret men man tänder ljus och lampor så man får ju myset istället. Det är bra mycket värre framåt kalla februari, mars... fy 17 vad trist. Då är man ju bara trött på mörker, halka och kyla, än har jag inte hunnit tröttna. Dessutom har det ju varit en av dessa bästa november på länge, det har ju varit plusgrader nästan varje dag. Dessutom har jag alltid så himla mycket att göra denna månad. Det är dags att göra julkort... Det tar sin lilla tid när man är en glad amatör som jag. Tänkte visa några i detta inlägg, kanske kan ge inspiration till någon annan, vad vet jag?
Jag gör enkla kort, men det tar ändå sin lilla tid

I veckan testade jag en ny vikning som jag tyckte mycket om. Väldigt enkel men ändå blir det något extra. 

Magnolia med hjärta "två kort i ett"
I veckan testade jag en ny vikning, har tyvärr ingen mall på denna.
Men jag visar nedan hur det ser ut när man öppnar kortet, så kan
ni säkert klura ut själva hur man gör.

Basen är i alla fall ett cardstock som är utskuret till 15x15
Skär av vid ca 9cm där jag gjort en bård (Martha Stewart)
Kortet inuti som ni ser på bilden nedan är 10,5x10,5,




Tomtekort
Här har jag embossat svirvlar på pappret

Det här kortet är inte färdigt men det fick vara med här idag i alla fall.
Jag vet inte riktigt hur jag skall slutföra det, förslag?

Magnolia med hjärta

Magnolia med paket

Enkelt julkort

Det blir inte längre inlägg idag, men mitt mål är i alla fall uppnått. 2 blogginlägg/månad och imorgon är det december... Trevlig första advent ni alla, kör försiktigt och glöm inte att släcka ljusen

2 kommentarer:

  1. Åååh så jättefina julkort...Just love them...

    Kram Mirre

    SvaraRadera
  2. Jätte fint!! Bra för mig att få bra instruktioner också=) Kramar!!

    SvaraRadera