Sidor

söndag 17 juni 2012

Slapparsöndag 20120617







Idag har jag slappat hela dagen. Knappt gjort någonting, så jäkla skönt precis vad min kropp behövde. Körde ett par maskiner tvätt på morgonen och vek, har dammsugit på nedervåningen, sen inget mer. Har legat i soffan i pyjamas hela långa dagen, det som fångade mitt intresse var Top Model Australien, de körde en hel drös med avsnitt på en gång.


Mat... det blev pizza så klart :-) Mika fixade! Garlic lover, med skinka på American Pizza. Gottigt! När alla borden och måsten började spöka i skallen tog jag mig faktiskt en tupplur, fy vad energislut man kan vara. Har varit mycket runt omkring senaste tiden, det kommer väl ikapp...
Även om det har varit mycket senaste tiden, så finns det ju inget att skriva om ändå. Det är sådana där världsliga saker som inte passar in i ett så här tjusigt forum. Haha!



I veckan var det massagekväll, tror att det kanske var 10:e gången eller något. För första gången så gjorde det inte ont när hon masserade. Det var bara skönt, hur underbart som helst. Så att jag bad henne hålla på lite längre bara för att jag ville njuta. Så visst hjälper massage mot onda kroppar.

I veckan var jag och Maria på Glädje och åt lunch. Deras luncher är ju helt fantastiska. Jag tycker att de har en bättre lunchmeny än kvällsmeny. Hur ofta är det så? Jag valde i alla fall en Kalvwallenbergare och Maria åt en Ceasarsallad. God mat och trevlig service! Wallenbergaren är helt gudomlig och bara så onyttig, man behöver inte använda läppglans på flera timmar efter den måltiden.

Golferiet... mmm... det går upp och det går ner. Det är förbannat svårt. Ena slaget blir hur bra som helst. Frågan är Hur gjorde jag? Andra slaget är katastrof. Frågan är Hur gjorde jag? Öva, öva öva....
Nu har jag i alla fall gått fler än 2 rundor med 15 poäng från gul/svart och detta ger mig alltså grönt kort. Så Grattis Ulle!!!
Nu ska jag "bara" spela ner mig till 36 i HDC så att jag får ett officiellt handikapp också, siktar väl mot 2015 eller något... Ska boka tid med PRO:n för att lära mig att slå med "slå långt klubborna" även kallade trä och driver. Det blir nog en övning i sig. Sen behöver jag öva på "slå kort klubborna" också...
Denna sport är en hel vetenskap mina vänner.
Kollade i lördags, vad medlemsskapet skulle kosta nästa år på Norra banan i Skövde (9-hål). Jag trodde inte det var sant! 3650:-!!! I år har jag betalat 1990:- och då ingick grönt kort utbildningen. Är inte det ett jäkligt stort hopp?
Dåligt med bilder idag, men så blir det ibland! Ha det gott, nu floppar jag åter ner i soffan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar