Sidor

onsdag 13 juni 2012

Student 20120613


Huvvaligen vad intensivt det har varit ett tag. Hänger inte med, det är måndag och fredag mest hela tiden. Tiden springer verkligen iväg. Den här fina vår/sommar-tiden vill man ju skall krypa fram.
Idag var jag och lunchade med underbara Maria Hillerström som kom hem från Australien i fredags. Tänkte fortsätta lite på ämnet som jag skrev om i förra inlägget, siffror...
När jag lärde känna Maria var hon en liten täva som satt i vagn. Ingen annan än jag och hennes mamma fick köra vagnen. Nu sitter man här drygt 20 år senare och tar en lunch ihop och tänker inte på att det skiljer 16 år mellan oss. Man växer ikapp. Visst är det häftigt! Det är i alla fall värt en reflektion.

Helgen har varit vansinnigt intensiv. Julia tog sin student i fredags, jag har inte varit delaktig i festförberedelserna, men det har ändå varit fullt upp. Klänning... vad ska man ha på sig? Såg en klänning på en reklamgrej på FB i onsdagskväll. Tänkte att den kunde ju vara bra. Men insåg ju i samma stund att det var omöjligt eftersom reklamen var för Nelly. I torsdags kutade jag runt lite bland affärerna på Maxi, när jag sprang förbi Cubus på väg ner mot MQ så tycker jag se något i ögonvrån. Backa backa... där hängde klänningen. Flyt! Om jag provade den? Självklart inte, jag köpte den oprovad såklart :)
På 45 minuter köpte jag en ny kaffebryggare. Var ingen glad Ulle på torsdagsmorgonen när kaffebryggaren gjorde sitt sista slurpande. Tur att jag hade min Nespresso så att jag fick lite kaffe ändå. Vet inte om det var mest tur för mig eller min omgivning. Sen köpte jag blommor, klänning, linne på MQ, tvättade bilen och köpte med mig mat. Sen damp jag ner som ett "utsketet äpplamos" i frisörstolen hos Jurgita.
Jag bjussar på det här kortet, för man känner sig ju sååååååååå snygg!
http://salongjurgita.se/

Jurgita klipper förresten med varm sax, har ni testat det? 
Salong Jurgita använder Jaguar TC ThermoCut system

Värmesax !


Försluter topparna-Bevarar det naturliga.

Salong Jurgita använder Jaguar TC ThermoCut system, där den naturliga kvaliteten på håret bevaras Varje typ av hår blir friskt och får tillbaka sitt naturliga tillstånd.

ThermoCut innebär att bladen på saxen upphettas. Hårets toppar blir förseglade av värmen, kroppens egen fuktighet och substanser blir bevarade.

Detta stimulerar ditt hårs självåterbyggande till ett naturligt och friskt hår.


Åter till fredagens baluns. Maria skulle egentligen inte ha kommit hem förrän imorgon (efter att ha varit i Koalaland/Australien i 4 månader). Men hon kom hem i hemlighet sent i torsdags. På fredagen bjöd Malin (den äldsta systern) in till studentfrukost.  Trevligt! Jag visste ju vad som komma skulle men det visste inte min pappa och Marias mamma Margareta (Maggan). Vi sitter där och äter vår frukost, så tittar pappa ut mot trädgården och säger "åh där kommer det en tjej till" och fortsätter äta. Men han kollade snabbt upp igen och så även Maggan. Åh herre gud vilket tjohej det blev. Lyckotårar i juicen. Så himla kul att se henne igen och vilken överraskning. Bästa bästa!
Sen på skolgården... när världens underbaraste unge Julia springer ut, jag bara ler vid minnet. Hon kramade om mig, så sa jag att hon skulle kolla lite åt höger om min bror där Maria stod. Då sa Julia det, att jag gjorde det nyss men jag vågar inte kolla igen. Vilket jubel, vilken lycka. Den känslan får det att tåras i ögonen. Vilken otrolig syskonkärlek. Så bölades det igen!
Systrarna "Killers"

Gudfar med gudbarn

Mor & Dotter
Jag och Julia

I lördags var jag och Mika och hälsade på goda vänner i Brastad eller Goodtown som de i säger när de vill vara internationella. Brastad ligger mellan Lysekil och Smögen, de har en rondell, de pratar inte om saker utan att de pratar PÅ saker. Låter ju så himlans avigt för en västgöte som jag.
Hade en mycket trevlig kväll, god mat, trevligt sällskap vad mer kan man begära? Nichta nada nothing!
Men en sak är det ogilla på, mördarsniglarna. Helsike vad äckliga de är. Ulf var ute och klippte 30 st, gick ut 10 minuter senare och klippte 10 till. Hur många finns det egentligen? Glad att de inte bor i min trädgård, med tanke på att de är ena fruktansvärda matvrak.
Äcklig mördarsnigel

Ytterligare en äcklig mördarsnigel
Sen blev det söndag. Svisch hem mot Skövde igen för att se prinsessan gå på bal.
Tycker att bilderna talar för sig själva.




Gjorde en liten väska istället för ett kort till Julia, i väskan låg det ju självklart ett litet paket.


Ikväll är det massagekväll med tjejerna, ska bli så himla gött!'
Kan också meddela församlingen att det är förbannat svårt att spela golf för er som inte visste det. Måste spela mera, mycket mycket mera. Så att jag röstar för bra väder typ hela tiden. Frågor på det?
Hej Svejs, nu dyker jag ner i jordgubbsskålen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar