Sidor

måndag 4 juni 2012

Siffror 20120604


Nu var det ett bra tag sedan jag gjorde ett inlägg. Vad är det som händer den här tiden på året? Det är ju fullt upp hela tiden. Mer energi? Kanske, men man (jag) är ju även tröttare än vanligt. Kanske kan bero på att det spenderas mindre tid i soffan. När man väl sätter sig ned så har man en massa borde och måsten i skallen i alla fall. Nä, Ulrica det är dags för lite skärpning tror jag.

Idag sålde jag i alla fall min lilla Clio, känns lite sådär eftersom jag gillade den bilen så mycket. JA, det är kanske knäppt att ha en känsla för döda ting, men den har varit min trotjänare i flera år. Nu kommer den att skuffa runt i Örebro istället. Satte ut annonsen igår, skrev papprena idag kl 18.00. Jösses mössa vad det har ring. Första samtalet var från en man som direkt ville pruta 10000:-  Men Hallå! Sa till den där karln att tror du att jag sätter ut en bil för ett pris och sedan vill pruta ner den med 10', när annonsen inte varit ute mer än 30 minuter? Lite mer genomtänkt än så är det. Jaaa sa han men jag måste ju byta kamrem. Jaaaa sa jag om ett och ett halvt år. Stördo!!! Men nu är den i alla fall såld och det har varit många som ringde.
Jag och KIA trivs bra ihop vi med :-)
Det är min boll som ligger närmast flaggan!
Golferiet... mmmm det är ju en följetong känner jag. Käre värld vad svårt det är och kul. Trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag skulle tro att det var så skoj. Mycket förtvivlan är det. Men som jag sagt tidigare är det en riktig flirtsport. Misslyckas med x antal slag och sen så sätter man en och den känslan är så ruggigt go och då lever man gott på det. Var ute och spelade med pappa i veckan och det tar sig allt. Jag har krav på mig själv, men inga höga. Rätt eller fel? Men det är mitt sätt och det funkar för mig. Spelade bättre denna rundan än den förra rundan. Förra rundan... tro det eller ej, jag gjorde en birdie. Tjohoo! För er som inte vet vad är en birdie är så. Varje hål har ett par. Paret säger hur många slag man skall få i bollen på, utefter detta räknas poäng. Det hålet jag gjorde en birdie på var ett par 3 hål och jag fick i den på 2 slag. Inte illa för någon som ännu inte har spelat ner sig till grönt kort (grönt kort är som ett slags körkort för golf kan man säga.)

Vänner... vilken jäkla tur att man har sina vänner, hur skulle man klara sig utan dem? Jag har kommit fram till att man skulle inte klara sig alls. Är så glad att jag har er, ni vet vilka ni är utan att jag behöver rabbla upp era namn här.
I fredags var jag, Mia, Lenita och Rickard på La Vida och åt och efter det gick jag och Lenita vidare till Bogrens för att partaja vidare. Men mellan de här två stationerna så hamnade vi uppe på Långgatans varma stenar. Har ni testat dem? Hur goa som helst, som hamam-stenar utomhus.
Bogrens, vi var ju inte äldst men långt ifrån yngst. Vad 17 hände? Skit samma, inte så mycket att göra åt! Kul hade vi, dansade alla night long. Så kuuuul! Var så länge sedan jag var ute sist, hoppas på repris snart igen.
 

4 juli är det faktiskt dags för lite galej. Jag och vännen Katja ska till Göteborg och kolla på Madonna, ska till och med unna oss lite lyx och bo på hotell. För er som inte vet (självklart vet ni detta redan) så kan jag ju tala om att jag har namnsdag den 4 juli. Det är ju därför Madonna kommer för att fira mig, just denna dag och även hela USA flaggar för just MIG denna dag. Är det inte fantastiskt? :-)
Kommer att bli så kul. Vi var på Madonna 2009 och jag ser fram mot en repris. God middag, trevligt sällskap, goda drinkar en massa oliver vad mer kan begära? Nada!

                                           

Scrapping
Skulle egentligen behöva sitta mer med mitt pyssel. Så skönt att skingra tankarna för en stund. Märkligt att klippa och klistra kan vara så kul. Kan detta bero på att jag aldrig gick på lekis och tar igen detta nu? Jag gick i och för sig på knep & knåp när jag var liten och älskade verkligen att gå dit. Nä, den där pysselådran är nog medfödd tror jag.

Ett icke färdigt studentkort. Men har lagt upp grunden . Brukar låta det ligga sådär i en dag eller  två  innan jag
monterar ihop det. Blev ungefär som på bilden, satte även dit lite blå blommor, lite bling och sånt där.

Ett kort i lila till en 19-åring. Detta är inte heller färdigt utan bara upplagt, det måste liksom ligga till sig lite.
Stämpeln, blommor och blad är från http://www.pysselmakaren.se/  vingarna och kronan är Tim Holtz, hjärtat är en die från Nellie Snellen köpt hos  http://www.oppioscrapbooking.se/  .
 Hjärtsnirkeln är en Magnolia (har mycket nytta av den)


Magnolia papper och stämpel. texten är från  http://www.roxstamps.se/    

Idag var jag och fikade hos min badkompis Eva. Hon är så fantastisk go denna underbara 72-åriga kvinna. Hon brukar kalla mig för dottern, och det värmer så gott i mig. Hon är en sån där trygg, go, klok människa. Hon har en underbar humor och alltid glimten i ögat, jag tycker så mycket om henne och de samtal vi har berikar mig mycket. Visst är det skönt att åldern bara är ett par siffror som egentligen inte har något speciellt med verkligheten att göra.
Okej det finns några åldrar som är viktiga... 18 år då får man skaffa sig körkort , myndig, gå på krogen m.m. kanske en av de viktigaste siffrorna här i livet. 20 år då får man gå till bolaget. Jag minns mitt första besök på bolaget, jag köpte bla en flaska Kaluha, ville bjuda på likör till kaffet på min födelsedag.  Just denna speciella dag då jag skulle handla stod en bekant till mina föräldrar i kassan. Hon visste mycket väl när min födelsedag var, så att hon frågade inte efter leg. Kände mig oerhört besviken. Jag tror att min besvikelse lyste igenom, så att när jag skulle betala så sa hon att hon ville se mitt leg. Jag sken upp som en sol. Nästa viktiga siffra i levet skulle väl kunna vara 65, då man tar semester resten av livet.  Sen är det väl inte fler viktiga siffror. Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar