Sidor

fredag 25 maj 2012

Kryp 20120525


Inte bra att flyga in i mina torkarblad. 

Vill ju inte verka ogästvänlig på något sätt. Men vi bor grannar med två fina skogar, skulle då inte diverse kryp kunna hålla sig där istället? Det där begriper jag inte riktigt. Åh om de nu råkar flaxa/flyga/kryps/skutta fel så behöver de väl inte sabba?
Så snälla humlor - bygg bo någon annanstans än vid vårt stuprör
Mus/råtta - inte nog med att du har övervintrat i vår bod och knaprat i dig småfåglarnas mat. Du har dessutom uträttat dina behov utan att städa efter dig. Inte det minsta trevligt en dag då det är 25 grader ute.
Tvestjärtar - Dra åt helsicke. Ni är elaka ligister och det är inte snällt att nypa husägaren på insidan av armen.
Flugor - Ni är läbbiga. Ni använder gödselstacken som BB och sedan stampar ni omkring i min mat. Det är läbbigt på riktigt.
Haren - Tycker att det är riktigt taskigt att massakera min ginst. Tugga av varenda gren och sen spotta ut den på backen. Vilket bordsskick! Man äter upp det man tar till sig. Gillar man det inte så tar man inte mer. Kontentan av detta är att busken är jämnad med marken, alla grenar ligger utspridda runt om. Inga blommor i år. Taskigt!
Getingar - Ni beter som ena riktiga ligister, lägg av!
Myror - Det är inte hyggligt att äta upp alla mina frön som jag har satt. Dessutom är det riktigt otrevligt när ni svärmar. Det är inte accepterat att göra detta i min trädgård.
Mygg & knott - Snyltare är vad ni är. Komma och smaska på min arma kropp, det går jag bara inte med på. Inte nog med det, ni lämnar efter er ett jäkla kliande gift. Hur snällt är det på en skala.
Frågor på detta???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar