Sidor

onsdag 9 maj 2012

Nu är det gjort :-) 20120509



Nu är det gjort... bläcket sitter i min kropp. Blir bara en bild på skissen idag eftersom den är inplastad.
Herregud, vad jag har varit rädd för detta. Motivet... vad ska jag välja för motiv? Jag ville ha ett personligt motiv, som var enkelt. Det första som dök upp var fåglar. Min familj som återigen flyger tillsammans. Detta symboliserar mig, min bror, pappa och mamma. Så att det är mycket känsla i den.
Skulle in idag och avboka tiden jag hade 17 maj, för att jag kände inte att jag hade hittat rätt grej. Älvan kommer säkert framöver men det var inte det jag ville göra idag.
Micke ritade återigen upp fåglarna som jag pratade om när jag var där förra gången. Kände bara, att där är de, det är precis så jag vill ha det. Rätt!!!
Åh då hade en annan kund avbokat så att han hade tid direkt.
-Nu?????? Fick allt gå ut en sväng och fundera. Jag med min sprutfobi, totalt livrädd för just det här. Aj ont!  Hade ju inte mentalt förberett mig. Men vad f-n övertalade mitt sinne till att i alla fall göra en av fåglarna (alla 4 fåglarna blev gjorda).
Micke var så otroligt lugn och jag kände verkligen att han respekterade min rädsla och känsla. Han hade verkligen full koll på situationen, vilket lugnade mig. Sen körde han igång. Var tvungen att fråga om han hade börjat :-) Jag hade förberett mig mentalt på en smärta, men den kom aldrig. Det gjorde faktiskt inte ont alls. Snacka om att bli förvånad. Visst det stacks lite, men det gjorde ju inte ont. Det kändes som att dra något mot huden. Positiv surprise!
Kan säga att jag har funderat på att göra en tatuering i säkert 10 år, men inte vågat. Så jäkla gött att ha fel ibland!!!

Mustafa Can föreläser om integritet så Räddningsskolan i Skövde

Igår var jag på en otroligt intressant föreläsning med Mustafa Can som handlade om integritet.
Vilken fantastisk föreläsare. Blandade allvar med humor. Det blev inte trist att lyssna på honom under en enda sekund. Han bemästrar ordens kraft på ett mycket skickligt sätt.
Leva och bo i Ryd - en del av Skövde
Jag blir så himla trött på alla som snackar skit om Ryd. Massa glåpord, varför???
Det bor nästan 6000 personer i Södra Ryd, 60% av oss som bor här har en invandrarbakgrund.
Ohhh... läskigt vi har inte samma hårfärg och hudfärg. Jag har iaf färgat hårat i flera olika sorters kulörer, det har inte förändrat mig som människa. På sommaren så pressar jag i solen för att bli brun, hur snyggt som helst. Men det är väl inte det, det handlar om egentligen, eller?
Mustafas föreläsning handlade om hur han gjorde för att förstå det svenska samhället och bli en del av det. Sammanfläta hans kultur med det nya landet. Han nämnde att han blev en talgoxe. Visste ni att talgoxar som lever i skogen låter på ett visst vis och de som bor i skogen låter på ett annat? Men det är ändå en talgoxe.
Mycket handlade om arbete. Det tar i snitt 7 år för en invandrare att få arbete i Sverige. 7 år!!! En evighet, hur fördriver man dagarna? Alla kan inte jobba som pizzabagare och öppna caféer. Hur känns det för barnen som kommer hem efter skolan och ständigt ser föräldrarnas uttråkade ögon efter att ha fördrivit dagen med att zappa mellan de olika tv kanalerna. 7 år som arbetslös....
Efter föreläsningen var det workshops om vad som är bra och viktigt med Ryd. Wow vilket surr det blev bland alla de 150 personerna som var med. Folk i olika åldrar och med olika bakgrund. Ser verkligen fram emot att läsa det material som skulle sammanställas efter den här kvällen.
Sista ordet är inte sagt runt detta, men det räcker för denna stund.

Har scrappat lite också, fick en beställning på ett bröllopskort. Det var ett riktigt kul att göra och beställaren blev nöjd. Happy happy!


Åh ett kort till Åsa som leder vattengympan. Blev tyvärr inget foto på hur kortet ser ut på insidan... hade lite bråttom. Men hittade iaf en bild på två damer som hade vattengympa, passade ju alldeles perfekt till ändamålet.

Kram alla goa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar