Sidor

måndag 7 maj 2012

Oflyt... 20120507






Det här med bloggandet går inget bra just nu. De "rediga" uppdaterar var och varannan dag. Jag tillhör inte den skaran, utan det blir ett inlägg då och då. Just nu har det varit så himlans mycket att göra, dessutom fint väder (det är det nu med) och då vill man ju inte sitta inne. Älskar när solen skiner, blir helt pirrig i hela kroppen. Jag tycker att våren är den bästa årstiden. Det är en försmak på vad som komma skall. Känner mig lite som när Ronja gör sitt vårskrik. Ronja har varit min favvobok och film som liten, har läst boken över tjugo gånger och säkert sett filmen lika många gånger. Kan inte riktigt varenda replik i filmen längre, men jag har kunnat.


Golferiet... mmmm vad säger man? Första helgen kändes det riktigt bra faktiskt. Tog en runda med pappa på golfbanan och det gick bättre än förväntat. Insåg ganska snart att det är närspelet som jag behöver träna på. "Putteriet", det gick åt onödigt många slag där. Andra helgen, då kändes närspelet bra och det går bättre med putteriet. Men då går det åt helvete med utslagen istället. Vad är det här? Var uppe en sväng idag för att komma ur min svacka. Svacka??? Det är ju inte ens en svacka det är ju en djup dal. Inget kul alls. Så att nu har jag beställt privatlektion, får väl ge det hela en chans i alla fall. PROn sa iof att det brukar gå sämre när det är på väg att bli bättre. Vad är det jag har gett mig in på?
Förra helgen sa de att när det känns rätt är det fel och känns det fel är det rätt. Nu fick jag lära mig att när det känns som sämst så är man på väg att bli bättre. Logiskt på sätt och vis. Att är man längst ner kan det ju inte bli sämre. Men det var inte riktigt så han menade.
Underlig sysselsättning är det i alla fall och ett bra sätt att öva sitt tålamod på. Idag räckte tålamodet i hela 14 minuter. Vilken utmaning detta är... Näää, nu vill jag inte ens tänka på det mer.
Minns ni den här bilden?
Positivt tänkande, hur lätt som helst :-)
Mer flyt... var och handlade en massa växter i lördags. Hann inte plantera i lördags och inte igår heller. Jo 2 st hortensia hann jag att plantera ut igår. Men eller hur?????? Var det inte frost i natt kanske? IGEN!!! Så nu är dessa blåa blommor alldels bruna, de har frusit. Kanske dags att jag lägger ner det här. Så nu står de andra 15 växterna kvar på altan, för det fanns tydligen risk för frost ytterligare ett par nätter. Maj är det inte då det skall vara varmt och vår?
Ska sätta mig och scrappa lite ikväll. Det är också rätt tålamodskrävande kan jag säga... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar