Sidor

fredag 18 maj 2012

Full fart 20120518





Långledigt! Hur skönt som helst. Pratade med Kimi idag om vad en helgdag är. Han sammanfattade det med att "Det är som en godisdag mitt i veckan som man inte får äta godis på". Tydligare än så kan det väl inte bli.
Skönt att vara ledig, men precis när man varvat ner så är det dags att gasa upp igen och återgå till vardagen. Missförstå mig inte nu för jag tycker verkligen dessa dagar med extra ledigt är helt underbara. Men man får ju liksom mersmak och det blir jobbigare och jobbigare att komma in i vardagen igen. Man räknar ner till semestern lite för tidigt. Sen är jag fenomenal på att boka upp mig när jag väl är ledig.  Jag tror att jag ska hinna med så mycket, det där med att göra ingenting brukar det inte bli så mycket av. Men jag tror att det är fullt upp i de flesta hem den här tiden på året.


Tisdagen var en kaosdag. Hade hunnit att spilla kaffe två gånger innan klockan 06.00 (ingen bra start på dagen) 180% på jobbet. Slutar tidigare på tisdagar eftersom jag går på vattengympa. Stämplade ut 11.26, gympan börjar 11.40! Tog mig till Arena på 14 minuter, parkera, biljett, bytte om, duscha, toa och sedan plums i vattnet *pust*. Var avslutning så alla gick till Restaurang Valle på lunch efteråt. Fantastisk god mat! Pös iväg innan kaffet. Upp till mammas grav och dona lite. Sen till Maxi, bytte ett par skor på Stadium. Ni som följt min blogg vet att jag avskyr att prova kläder, de sitter ju inte som i affären när man kommer hem i alla fall. Skorna var provade i butik... say no more!
In på blomsterlandet handlade bla nya tomatplantor (de jag sått själv frös ju). Var hemma 14.58. Kl 15.00 skulle rörmokaren komma och lämna en offert, vi ska renovera vårt badrum. 15.40 satte jag mig för att coola ner lite innan jag skulle på nästa ställe. 15.43 ringer telefonen... Det var pappa som ringde och undrade om jag var på väg. Skulle varit där 15.30. Jo då, jag kommer. Ringer telefonen igen, då var det elektrikern som ville komma och ??? jaja det har med badrummet att göra. Han fick komma en annan dag. Svisch iväg till pappa och fika med honom och bror. Sen var det massagetid, fick meddela att jag blev lite sen och det gjorde inget. Gött! Vi är några som träffas hemma en kompis (Mia) varannan tisdag. Sen är det så lyxigt att Åsa massör kommer dit och tar hand om oss. Bästa bästa!!! Just i tisdags var det någon som under natten hade roat sig med att kasta ägg på husen... Ja ni fattar! Det var bara att ta fram stora skurhinken och hjälpa Mia. Fy f-n att något kan lukta så illa. Tack och lov var det inga ruttna ägg, men de var svåra att få bort ändå.


I måndags var jag förresten på en extra golflektion med PRO:n Lars Aldén. Tjohoooo, jag kan träffa bollen nu igen. Jag träffar bollen och den går dessutom rakt! Att något som ser så enkelt ut kan vara så fantastiskt svårt tycker jag är helt otroligt. Men jag fick slå några bollar under tiden han tittade. Kan säga att jag kände mig riktigt pinsam. Frågade om jag verkligen behövde slå hela 6 bollar, jag skämdes som en hund ska ni veta. Träffade inte bollen, en fjuttade iväg en meter, en boll gick i någon jäkla vinkel och hamnade bakom mig, ni fattar...
Men så ändrade avstånd och placering av boll, skulle vinkla handlederna på ett annat sätt och inte hålla min vänsterarm lika sträckt som tidigare. Inte så mycket tyngd på höger fot, lika mycket tyngd på båda fötterna och tyngdpunkten lite längre fram på foten. Åh sen träffar man bollen!
Visst är det helt fantastiskt hur han kan rätta till allt detta på 20 minuter. Nu är det faktiskt kul igen.




Igår torsdag var jag, Kimi och brorsan i Lidköping. (Niko skulle hälsa på sin kompis som bor där och då passade vi på att hitta på något.)
Rörstrands!!! De har en massa fina mumingrejer. Älskar Mumin! Blev en ny kaffeburk, mugg och lite nya glas.
  

Sen åkte vi till Läcköslott. Man fick tyvärr inte gå och strosa själv i slottet utan ville man komma in så var det till att följa med på en guidad tur. Så blev det. Tyvärr fick man inte ta några kort där inne. Undrar fortfarande varför. .. 248 rum fanns det i alla fall, 7 personer jobbade enbart med att sköta de öppna spisarna. Ca 300 pers bodde där under somrarna, det var för kallt att bo där under vintern. Slottet byggdes 1200, sedan renoverades det och var mest i bruk under 1500-talet. Det som jag tyckte var lite häftigt var att de hade dokumenterat väldigt noggrant. Det står vad det var för möbler, vilka färger som var till vart och ett av rummen. Varje rum är numrerat så att man kan följa detta även idag. Vilka som satt fängslade och varför. Vad alla åt, även hundar och papegojornas menyer stod med. Skulle gärna vilja läsa det där...
Sen avslutade vi turen på Spiken och köpte med lite rökt sik och varmrökt lax med oss hem. Stannade även till på  http://www.vildavioler.se/  och köpte lite kläder.



Nu är det fredag. Ska ut och plantera tomat, chili och paprikaplantor och blomsteramplarna. 

På att göra listan står även skor! Alla mina sommarskor är borta!!! De är nerpackade i en kartong som är uppburen på vinden, men vi hittar den inte. Jag tror jag blir galen snart. Full panik skulle man kunna säga. Mika har hjälpt mig att leta. Han har förvisso hittat 3 kartonger med skor, men det är ingen av dem. Tjejer+Skor=SANT Hittar jag inte den kartongen vet jag inte vad jag tar mig till. Kan hända att någon får komma med en vit mycket långärmad tröja....

Nu hinner jag inte att sitta här mer, för det är mycket på "att göra listan" idag! Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar