Sidor

söndag 29 april 2012

Grönt kort




Då är man på väg att bli en sån där golfare då. Denna helgen och nästa helg går jag en grönt kort kurs på Skövde golf klubb. Det ser ju väldigt lätt ut på TV. De bara står det och slår iväg bollen, ser ju hur snyggt ut som helst. Tränare sa igår att allt som känns rätt är fel och allt som känns fel är rätt. Det säger ju rätt mycket.  Tror denna aktivitet kommer att passa mig bra på så sätt att man är ute, älskar ju att vara ute när det är fint väder. Men så var det, det här med tålamod, oooohhhhh snacka om utmaning. Dessutom ska det gå lugnt och fint. Fröken stressig har en lång väg att gå, skulle man kunna säga.
Inga sovmornar varken denna eller nästa helg lördagar + söndagar 9-12 på golfbanan. Kör så det ryker. Sen ska man göra en massa övningar, som man ska reg. på nätet samt plugga teori, provet även det provet görs via nätet. Lite skillnad mot förr, nya regler för i år.
Vi är 22 pers på denna kurs och den är uppdelad på två. Jag har hamnat i grupp Janne.
Jag är äldst inte lite äldre utan typ dubbelt så gammal som alla de andra i min grupp. Åldersmässigt så skulle det nog ha varit bättre att hamna i den andra gruppen. Men, men... det är bara att inse att man är inte lika smidig och stark som de där vältränade ungdomarna.
Har redan gjort bort mig, och då måste jag väl ändå delge detta här. Sitter alla 22 på ett teoripass. Tränaren berättar då att det är okej att spela med bar överkropp, men att man skall ha tröja på sig när man går vid klubbhuset. Jag brukar inte knata omkring med bar överkropp så att jag kommenterar med ett *typiskt*.
Blev en del skratt, men de yngre killarna hade lite halvsneda leenden. Insåg då att detta kan man ju faktiskt missuppfatta. Så antingen tror de nu att jag är en snusktant och blev oerhört besviken över bar överkroppsregeln. Eller också tror de väl att jag är en pervers blottare.
Jag har inte kommenterat något mera efter den här incidenten.

Lägg till bildtext

Skulle ju egentligen skriva ett mycket längre inlägg. Men jag orkar banne mig inte!        
Idag var det golferi i 4 timmar, hem och laga mat, bakade hallongrottor, hade pappa och Maggan (systrarna Hillerströms mamma) här på fika och sen gick jag och Kimi på en kvällspromenad.
Vi tog ett lekplatsspan, stannade till och testade 5 olika lekplatser. Tog dessutom en tur i skogen och kollade på alla fina blommor och blader som är på väg. Hallon, smultron, blåbär och lingon var vad vi hittade 3 minuter från vårt hus.
Vi bor i en stadsdel som heter Södra Ryd här i Skövde. Tyvärr har denna del en oförtjänt dåligt rykte. Tyvärr skriver media bara det negativa som händer här ute, inget om allt det positiva.
Skriver mer om detta i ett annat inlägg. För jag skulle ju faktiskt sluta skriva för länge sen.



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar