Sidor

torsdag 19 april 2012

Nya bilen 20120419


Nu var det dags igen, som ni märker så är jag inte den som uppdaterar bloggen varje vecka, utan lite då och då när tid finns. Det har varit lite ont om den, den senaste tiden. Innebär detta att jag har ett liv? :-)

Nä men nu är den min! Bilen alltså! Igår klockan 14.00 var jag och hämta den på Björkholm bil. Fick en lång genomgång av bästa Peter. Herregud vad knappar och finesser det finns. Erkänner här och nu att jag aldrig kommer att lära mig alla dessa, men jag kan väl det jag behöver...

Otroligt kul att köpa en helt ny bil, mätarställning 10 km

Blev lite åkande igår, jag och Stefan (brorsan) tog oss en liten tur
Var ju ganska kul att koppla ihop iPhonen med bilen. Vilken grej. Kan ringa via bluetooth mockagängen och lyssna på Spotify och en massa andra bra saker.
Skulle ju då testa Spotify... hade letat upp "Stormande hav" med Timotej åt Kimi senast jag använde det programmet. Fanns tydligen fler artister som hade låtar med det namnet. Så när vi kopplar in, så ljuder Mats Bladhs i högtalarna. Kan nog säga att vi blev nog lika snopna båda två. Det blev ett gott skratt i alla fall. För ni som känner mig, vet att dansband kanske inte riktigt är min grej...
Men vad livet har roliga överraskningar ibland. Det visste man ju inte när man vaknade på morgonen, att man skulle sitta med Peter Ekfeldt i en KIA och lyssna på Mats Bladhs vid 14-tiden samma eftermiddag.  Fick dessutom finfina presenter för att jag hade köpt en ny bil. Ett stort fint glasfat från Kosta Boda och en sån där bra picknick-filt.
För att samman fatta så kan man säga att tidigare Beslut 1 och Beslut 2 nu har kopplats samman och jag gillar det! Är sååååååå nöjd med nya bilen och med telefonen. iPhone+KIA=Sant!

Får väl säga att detta är hittills veckans händelse, veckan är ju inte slut än...
I tisdags när jag åkte på östra leden, så såg jag en massa svart rök välla ut från skogen.
Innan rondellen ligger ju ett rött trähus "Volsters stuga". Där stod en husvagn och brann, det slog lågor ett par meter upp i luften. Ringde 112 för första gången i mitt liv, men det var någon som redan larmat. Skrattade lite gott när jag läste gårdagens notis om detta i SLA:

"Husvagn blev utbränd"
En husvagn vid Horsåsrondellen blev helt utbränd i går eftermiddag. Enligt polisen fanns det två berusade personer på platsen, de hade dock inte sett branden. Polisen skrev en skadegörelse genom brand"

Tror faktiskt att alla Skövdebor vet vem Volster är. En karl på 2 meter, som tillhör A-lagarna i stan. Han är som en katt med 9 liv och några till, vem annars överlever en krock med ett tåg? Tåget stoppade han för att han ville åka med till Töreboda för att köpa pizza (sägs det). Jag har själv sett hur han irrade omkring i korsningen utanför brandstationen då det var full utryckning, brandbilarna fick korsa för att inte köra på denna rangliga man. Men vad gjorde det honom han virra omkring där i korsningen som om inget hade hänt. Han snodde en cykel precis framför ögonen på mig en gång. Då tittade han på mig och sa "att så får man inte göra, men jag orkar inte att gå" han cyklade 10 meter, parkerade cykeln och gick in i en affär. Med de benen han har så hade han behövt ta 3 kliv för att ta sig samma sträcka. Då hade han inte heller behövt krångla med att rycka av en kedja för att få loss cykeln ur stället. Ja, ja...
Jag såg iaf brandröken på flera hundra meters håll. Han satt 5 meter ifrån och har inte märkt någonting.

Plantor
Den sista februari satte jag mina små frön, som jag i sommar hoppas kunna bli goda tomater och chilin. Optimist? Ja visst!!! I söndags, planterade jag om dessa små veka plantor i större krukor. Mmmm, nu kommer det... jag ställde ut dem i växthuset (ett sånt där litet enkelt i plast) och där fick de sova över natten. På måndag morgon var det 3 minusgrader, behöver jag säga något mer?
Så jäkla irriterande!!! Åhhh... hur kunde jag vara så in i #¤#%%#&%#& klantig?
Tror ni att de tar sig???
Dagens mätarställning på stegräknaren är just nu 10206 steg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar