Sidor

måndag 23 april 2012

Beslut 3 20120423


Men vad är det som händer egentligen? Tro det eller ej men jag har återigen satt mig i en situation där jag måste ta ett avgörande beslut. Mmmm tänker ni, men det är banne mig hur svårt som helst och helt plötsligt känns det här beslutet som nästan ett livsavgörande beslut. Jag har beställt tid för tatuering... 4-6 timmar. Jag känner mig lite kallsvettig redan nu, hur ska detta gå då? Har velat göra en länge. Helst på insidan av överarmen eller en på sidan av ryggen mot framsidan (begriper ni vad jag förstår?). Men eftersom jag är en riktig liten fegis så får det istället bli på ett något tamare ställe, skuldran. Min älskade mor hatade tatueringar och nu ska en del av denna bli en hyllning till henne och min familj. Rimmar ganska dåligt va? Men så blir det i alla fall. Tror jag... Det är i alla fall inte imorgon jag ska göra detta, utan om 3 veckor. Snälla raraste Micke på Magic man tog en dag som det är stängt så att jag kan få vara hur hysterisk jag vill utan att skrämma alla andra kunder i studion. Det finns många duktiga tatuerare i stan, men jag tror Micke är helt rätt för det motivet jag skall göra.
Här är i alla fall motivet som vi skall utgå ifrån

Nu byter jag ämne. Märkte ni maskinvasionen i morse. Helskotta vad det kröps på gatorna vid 6.30.
Det regnade en hel del i natt och de stackarna har väl med nöd och näppe klarat sig ifrån drunkningsolyckor.

Maskinvasion

Sen så... jag har bestämt mig att jag skall ta det lugnt med plånboken. Hur bra går det på en skala? Det går inget bra alls. Men jag har ju rätt roligt i alla fall :) Ny telefon, ny bil, tatuering  m.m.
Rensade ur min garderob i höstas och jag har ju så svårt för att göra mig av med kläder även om jag inte använt dem på länge och de är fula och omoderna. Den gången rensade jag ut ett par papperskassar samt en stor IKEA-bag. Nej, jag har inte slängt det utan gett bort. Trots denna massiva insats så är det ändå tjockt i mina 5 garderober och jag lider ständigt av att inte ha något att ta på mig...
Idag var jag och lunchade med Katja på Glädje (missade att ta kort, sorry). Så skulle vi bara ta en liten sväng förbi MQ innan vi gick till bilen. Katja får tag i en klänning, "Åh en riktig Ulle-klänning".

 
Så nu ligger den i en påse i hallen och väntar på att bli provad. För det värsta jag vet är att prova kläder i affärer, fy satan vad det är tråkigt. Skulle jag ändå göra det någon gång, får man ju ändå prova en gång till när man kommer hem, och då ser det helt plötsligt helt annorlunda ut mot vad det gjorde i affären. NEJ, man måste inte prova jeans i affären, även om det är en klar fördel. Åh NEJ en gång till det, är inte därför det hänger en massa kläder i garderoben och jag har inget att ta på mig syndromet. Brukar faktiskt passa, även om jag köper oprovat.
Men skor måste man ju faktiskt prova. I förra veckan köpte jag ett par skor, provade i butiken och de kändes bra. Testar hemma, sitter inte bra! Fattar ni?

En sista grej innan jag sätter punkt för dagen.
Äckelsmaker!!!
Hur kan man ens få tanken att göra dessa äckliga smakkombinationer, är inte detta nästan ett brott mot mänskligheten? Hur kan man sedan få någon att producera och sälja denna smörja? Den övertalningsförmågan skulle jag gärna vilja bemästra.
Kaviar med banasmak - är en vän av kaviar, men med banan?
(Kan för övrigt meddela att kaviar uttalas med långt A kaviaaaaaaaaaar, det är endast en konsonant bakom A och det är ingen accent över A)
Milkshake med baconsmak? Är det någon som varit full på en personalfest och mekkat ner bacon i milkshakeapparaten och kör practical joke på församlingen? Läbbigt

Glass med getostsmak. Men nu får de väl för f-n kamma sig!
Så tycker i all fall jag!!!
Ps. glömde skriva med en äckelsmak igår så jag uppdaterar med ytterligare en. Apelsinchoklad. Varför blandar man två goda smaker och gör en äcklig istället. Finns det inga gränser?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar