Sidor

söndag 8 juli 2012

20120708 Madonna


Det blir inte så mycket uppdateringar här på bloggen, men det blir när det blir och denna gången blev det ett låååångt inlägg (som vanligt är det inte korrekturläst i efterhand)
Om ni visste vad det är meckigt att ladda upp bilder. Åh bara inlägg utan bilder är ju inte så kul.

Vad har hänt sedan sist?
GOLF
Var ute och golfade i veckan och sänkte mig med 3 slag, så att nu har jag 43 i HCP har nått mitt andra mål denna säsong. Nästa gång jag skall spela ska jag slå från grön/vit. Färre slag och börja längre bak. Det blir en utmaning det.
Var faktiskt riktigt nöjd när vi spelade i tisdags, hade övat på en del grejer och tyckte att jag fick bra resultat av det. Hade rent ut sagt ett bra flyt. Men på hål nummer 5 (spelar totalt 9) så dammar jag klubban rätt i gräset. Gjorde en så jäkla dum grej så att jag stukade till handen. Så typiskt. Kunde inte slå med järnklubborna, gjorde ont så in i %#¤%&/#¤%&. Hade det inte varit en så bra runda innan hade jag avbrutit. Men trots detta så sänkte jag mig faktiskt 3 slag, så att det är jag supernöjd med.

MADONNA

The queen av pop! Fattar inte varför hon får så dåliga recensioner, jag tyckte att koncerten var kanonbra. Okej... lite minus för att man kommer 1½ timma sent till spelningen och inget extranummer är ju rätt dåligt, även om man heter Madonna. Men hon ger ju 180% på scen, där finns det inget att klaga på. Dessutom blandade hon låtar gammalt till nytt.

Madonnas spellista 2012 (MDNA)
·         Girl gone wild/Material girl
·         Revolver
·         Gang Bang
·         Papa don't preach
·         Hung up
·         I don't give a
·         Express yourself
·         Give me all your luvin'
·         Turn up the radio
·         Open your heart
·         Masterpiece
·         Vogue
·         Candy shop/Erotic
·         Human nature
·         Like a virgin
·         I'm addicted
·         I'm a sinner
·         Like a prayer
·         Celebration

Jag, Katja och Eva tog tåget till Göteborg vid lunchtid. Lite skumpa på tåget, solen sken och trevligt sällskap. Kan det bli bättre?
"Check in Radisson Blu"

Vi bodde på Radisson Blue.

Har ju tidigare dissat Gothia Towers, så att nu vänder vi på steken och HISSAR Radisson. Kanonbra hotell, kan varmt rekommendera detta. Ligger nära stationen, fräscha rum, trevlig personal och bra restaurang. Finns faktiskt inget att klaga på. Kuddarna var enorma, Katja undersökte ursprunget. Tyvärr kommer vi bara ihåg att det var tyska kuddar och att namnet började på H...

Innan koncerten så satt vi på baren "Ullevi Preparty Area". Var väl inga större fel på den, och inte heller några större rätt... Var ju roligare att sitta där än att stå inne på planen och vänta med tanke på förseningen.
3 gladisar :-) Katja, jag och Eva

Vi knatade in på planen precis när första låten började och där mötte vi ett par andra Skövdebor så att vi ställde oss ihop med dem. I låten Papa don't preach så brakar helvetet loss...
Ett par tjejer bakom oss tänder en cigarett. Då flyger en tjej (jag benämner henne här efter för  puckot) fram och bara vrålar "släck ciggen för helvete"(det var inget rökförbud). De blossar vidare, så vrålar puckot igen och hon ser helt galen ut. Visst man kanske inte gillar rök, men det finns ju olika sätt att säga saker och ting på. De släcker iaf ciggen. Sen börjar hon beté sig, minns inte exakt vad hon gjorde. Men gapade och var allmänt störig. Jag stod 5-10 meter bakom henne. Några dansade i närheten av där hon stod, då sparkar hon till den ena tjejen helt utan anledning och börjar mucka gräl. Jag stod där jag stod, men föll ut med händerna och sa "vad är det som händer"? PANK från ingenstans så flyger hon på mig och smäller till mig rätt under ögat. Vad i helvete är det med folk???
Varför går man på en koncert och betalar 1000:- för att sedan ställa till med bråk? Åh herregud vilket tumult det blev. Jag stod fortfarande helt still. Många tankar flög i huvudet kan jag erkänna. Men med min stukade hand så kände jag att det var bäst att låta det bara passera. Sen kommer polisen och drar iväg med tjejen som puckot hade sparkat till. Men vad i &%/%#&!!!!
Då fick jag allt ingripa och förklara att de tagit fel tjej. Åh, vad jobbigt allt var. Så 30-45 minuter av koncerten försvann pga av PUCKOT!!!Var rätt många som kom fram och sa att de kunde vittna om det skulle behövas.
Vakterna och flera av de som stod runt omkring sa att hon hade var stökig från det att hon kom och pinkat revir. Men varför slänger de inte ut en sån människa? Hon förstörde ju kvällen för en massa andra. Tål man inte att det står folk 2dm ifrån så kanske man ska stanna hemma eller ta en sittplats. Frågor på det????

Känns på ett sätt fel att låta Puckot vara med på bild i min blogg, men det är mer en varning för folk som ser normala ut och är helt onormala. Har gjort en anmälan mot henne, men eftersom jag inte vet vad hon heter så är det ju lite problematiskt. Kanske att någon annan vet?
PUCKOT

Så här beter man sig efter det att man har sparkat  någon  som gick för nära och efter det man klappat till någon som står helt lugnt och kollar på konserten. Normalt?

Puckot bakifrån.

Efter dramat så såg vi till att ha kul i alla fall och Lyckades faktiskt riktigt bra enligt min mening!
Ursäkta de suddiga bilderna, men det är i alla fall bilder :-)
Åsa & Jag

Eva & Kat




VÄNSTERNÄVEN

Blivande fans???????

Punk när den är som bäst. Igår lördag var jag och Maria på O'Learys för att kolla på brorsans band Vänsternäven. Niko kallade det för Stefans rockfestival, haha!

Jag och Maria bokade bord. Hade bokat ett bord för 2 nära scenen. När vi kom och skulle bli placerade vid vårt bord flinade personalen lite. Vi sa återigen att vi ville sitta nära scenen.
De sa att vi fick välja vilket bord vi ville, lite märkligt tyckte vi. Men när vi kom fram så förstod vi varför. Haha! Vi var de enda matgästerna!!!
Lite ensamt...

Lyllos mig som har världens bästa lillebror <3

De är ett gäng på scen skulle man kunna säga.
Närmare bestämt 10 stycken var de igår.
http://www.myspace.com/vansternaven


Fyllde på med folk under kvällen

Hade en mycket trevlig kväll, med god mat, dryck och bästa sällskapet.

LÖRDAG
Igår var det altanstädning. Upp med Mika på taket :-)

Lite skillnad....



Såg allt lite kul ut. All grejer huller om buller på gräsmattan. Mika på taket och barnen stod och kollade på var sin stege.


SEMESTER
Nääää... inte än, ska jobba ytterligare en vecka innan det är dags. Känns som att det kommer att bli en mycket lång vecka. Har massor att göra... Men iof ska det här förbannande regnande hålla på så ska det väl inte gå någon större nöd på mig.

Nä med tjing tjong och härlig söndag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar