Sidor

måndag 19 mars 2012

2012-03-19


Startat en blogg alltså, varför då? Det finns ju massor av bloggar, vad ska man skriva här och vem kommer att läsa? Hmmm... det återstår ju att se.  Men vad 17, man måste ju i alla fall testa, det är ändå år 2012.
Okej, nu börjar jag!
Vad hände i morses? Har en liten vana eller ovana, det är hur man väljer att se det, men jag skriver alltid upp hur varmt/kallt det är på morgonen. Idag strax innan 06.00 var det +2,3 i Skövde, fåglarna kvittrade och solen var på väg upp när jag hämtade tidningen. 15 minuter senare höll jag på att sätta kaffet i vrångstrupen, vad är det som låter? Regn & hagel och tempen hade sjunkit till -0,4 och det var alldeles vitt på marken. Snacka om tvära kast, vem hänger med på det en måndag morgon? Tycker i alla fall det var taskigt att slänga ut en massa snö, när det var en så härlig morgon.
Blev en riktigt bra dag i alla fall, var och lunchade med bästa Linda på Glädje i Skövde. Smaskade i oss var sin "Havets Wallenbergare", underbart gott. Linda och jag bodde grannar för 10 år sedan och vänskapen består. Nu för tiden bor hon i London, men hör alltid av sig när hon kommer hem och vi försöker träffas. Det bästa med det är att jag alltid blir så otroligt glad. Underbara människa som alltid har en massa skoj att berätta. När hon har berättat det ena och det andra om sina Londonäventyr så är det då min tur... Jahapp, vad har hänt i stan sedan sist? Ehhh... de har byggt lite nya hus och wow de ska öppna ett till systembolag i Skövde. Det ska finnas två systembolag i stan!!! Ehhh... det var väl det som har hänt de senaste 3 månaderna. Charmigt va? Men jag älskar ju denna staden, det är i Skövde jag känner mig hemma och jag har alltid bott här och jag tror faktiskt att jag alltid kommer göra det också.
Det var nog alles för idag, vi hörs den andra dagen!

1 kommentar: