Sidor

fredag 23 mars 2012

Matvrak!

Vilken dag, matluckan har varit lite väl aktiv idag. Är så mätt så jag skulle behöva en rullstol eller bli skjuven (=puttad framåt på västgötska) på ett par rullskridskor.

Kl 8.30 på fredagar är det standard med räkmacka ihop med bästa kollegan Mats på jobbet. Han har iof tröttnat på räkmackan och övergått till köttbullemacka. Jag har nu jobbat 2 år på logistik i gjuteriet (18 år totalt på Volvo) har nog banne mig ätit en sisådär 75 räkmackor under den tiden. Mycket räkor blir det... Om det är goda? Mmmmm.... mucho!

Kl 12.30 hade jag date med Mika (date och date, efter 4½ år kanske man inte dejtar, men det kändes ändå kul att skriva det). Vi åt lunch på Glädje, idag blev det oxrullader smakade inte som farmors men det var mycket gott ändå.

När jag kom hem vinkade grannen in mig på en kopp kaffe. Riktigt KOKKAFFE på spisen!!! Så gott.
Så där satt jag och njöt i solgasset med trevligt sällskap, gott kaffe och fredag i hela kroppen.
Då ringer Mia, Tapas på La vida ikväll?

Kl 18.00 Anländer vi på La Vida, äter en grymt god tapastallrik med charkuterier, ost, revben, kykling, myusslor, vitlöksbröd, tzatziki, frukt m.m. För att inte riskera gå hungriga från stället beställde vi 2 extra rätter dadlar som var inlindade i bacon + tigerräkor med aioli. Herreguuuuuuuuuuuud vad gott!!!
La Vidas tapastallrik
Känner mig som en riktig tjocksmock, mätt och belåten. Natti natti alla goa, nu är det jag & soffan resten av kvällen (Mika får också vara med på ett hörn).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar