Sidor

onsdag 28 mars 2012

Scrapbooking 20120328

Jag har alltid gillat att pyssla med än det ena och än det andra. Det är ett sätt att koppla av för mig. För ett par år sedan fastnade jag för scrapbooking, kortmakeri.
Det är mycket klipp & klistra och ganska pilligt. Ett kort kan ta 30 minuter och ibland upp till ett par timmar. Men det brukar ta lite längre tid för mig eftersom jag inte är så effektiv. Gör lite på kortet, lägger undan det en stund, gör lite till...det är inte alls ovanligt att det tar ett par dagar innan kortet är klart.
Så här kan det se ut...
Magnolia Koala


Här har jag använt mig av Magnolias Koalastämpel, färglagt med promarker. Knapparna på stövlarna har jag glansat med Glossy accents (använder den ofta på korten)
Runt motivet har jag färglagt/svampat med distress ink: victorian velvet och spun sugar.
Stämpeln "För långt bort för en kram" är från Scrapfabriken och är embossat med vitt.
Diesen är från Sizzix, det mönstrade pappret längst bak är från Magnolia. Etiketten är en Magnoliastans. Stansat i vanligt vitt papper och sprayat med Perfect Pearl Mists - pärlemo för att få en glittrig effekt. Blommorna är från Landstoken och kvistarna är en punch från Martha Stewart.

Grattiskort i blått och silver

"Magi är att tro på sig själv, klarar du det kan vad som helst hända"
Stämpeln finns på  http://www.roxstamps.se/   


Enkelt & vårigt. En ficka där man kan gömma en trisslott




5 kommentarer:

  1. Jättefina kort du gjort!

    Kramar Mirre

    SvaraRadera
  2. Tack, vad snäll du är. Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka fina kort du gjort.
    //Anna-Kajsa

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket Anna-Kajsa. Hur går det med din scrapbooking? Kram

    SvaraRadera
  5. Jo då, det scrappas en hel del, perfekt avkoppling tycker jag.
    Kram

    SvaraRadera